Vardagsrumsgolvet....


Efter fyra dagars vila på Lyckorna hade jag otroligt mycket inspiration i kroppen,
kände att nu eller aldrig ska jag riva upp det tråkiga eklaminatgolvet och kolla hur
parketten ser ut under... Ricky skulle på promenad med Filippa så det var ju lika bra
att passa på utan att han skulle behöva ha massa invändningar (för det hade han naturligtvis haft annars...)


Jag blev riktigt lycklig när jag såg den fina gamla ekparketten från 60-talet smyga fram.
Min plan var att jag skulle slipa parketten lätt och sedan täckmåla den med högblank vit färg,sååå snyggt!!!




Hmm lite kruxigt runt kaminen men ja ja, det går väl att lösa.



Ja och vad hände nu då??? Jo, sambon blev inte klok på hur man skulle lappa i alla
hål som fanns i parketten efter ett par väggar som tagits bort, platsbyggda garderober
som inte hade något golv under osv. För husfridens skull gick jag med på att köpa nytt trägolv
som oljats med vitt pigment...

Det blev faktiskt jättesnyggt, och sååå skönt att gå på. Jag lägger in en bild
när det är helt klart också.





Klart!!!!! Nu är det bara hallen kvar....

Kommentarer
Postat av: Kattis

DU ÄR BANNEMEJ INTE RCIKTIGT KLOK!!!. MEN DET ÄR DET JAG ÄLSKAR HOS DIG. KRAMAR KATTIS.SKITSNYGGT FÖRRÄSTEN.

2009-06-02 @ 00:28:29
Postat av: Hemlängtan

Du verkar vara full med energi, önskar jag hade det också. Golvet blev jättefint!

2009-06-02 @ 09:12:01
URL: http://www.minhemlangtan.blogspot.com
Postat av: LeiaMia

Ska bli spännande att se slutresultatet! Snygg snurrfåtölj förresten, är den ny?

2009-06-02 @ 22:38:07
URL: http://leiamia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Visst är den snygg, har stått i källaren hos mamma o pappa. Paapa brukar sitta i den när han tar på sig skorna...onödigt med en så snygg fåtölj.

2009-06-03 @ 10:00:35
Postat av: LeiaMia

Ser hur snyggt ut som helst... Ska försöka hinna ta mig en titt i verkligheten innan vi gjuter betong imorgon! Kram!

2009-06-06 @ 22:55:45
URL: http://leiamia.blogg.se/
Postat av: Anki

Ursnyggt!

2009-06-19 @ 23:14:47
URL: http://undertoppluvan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0