After work i Jonsereds fabriker


Jag, Ingela och Mia var på soppafter work på Jonsereds fabriker, det var butiksägarna som hade fixat denna trevliga afton.

Här är en av butikerna smällkaramell, helt fantastiska tyger till försäljning och vill man ha en gammal stol omklädd så fixar Lisa det. Ledordet är återvinning. Gammalt blir nytt, de gillar jag.


Ingela och Lisa framför ett av de snygga tygerna (ni är också jättesnygga).


En annan butik där man hittade en hel del spännande saker....



Sagolika alster.... Bauertrollen på kullen är en tårta!!!!!



 Man kan gå kurser i trådbinderi, väsktillverkning mm. Det är Cornelia, Anna, Cecilia och Eva som har dessa kurser.





En butik som ägnade sig åt gitarrbygge. Där kan du säkert få din drömgitarr.




 

En mysig kväll hade vi och vi blev mycket inspirerade...... Får se vad vi hittar på.....



Kommentarer
Postat av: LeiaMia

Filmade du???!!! Gud vad roligt! Och vad fina bilderna blev! Jag drömmer också om gamla snickeriet... Kram Mia

2009-09-13 @ 14:29:11
URL: http://leiamia.blogg.se/
Postat av: Smällkaramell

Superfina bilder och vad kul att du filmade. Ja kan ni inte göra något med snickeriet så vi blir lite fler här. Kram Lisa

2009-09-13 @ 16:27:49
Postat av: Ingela

Jag blir stammis på snickeriet, räkna med mig. Tack för trevlig kväll.

2009-09-13 @ 17:31:22
Postat av: kattis

Vad roligt att se att du träffat min kusin Lisa, och att jag kan få lite släkt info. Måste genast åka och se hennes mysiga butik. Kul att det händer saker i Jonsereds Fabriker, det är ett härligt ställe att åka till.

Kramar Kattis (Vi ses på lördag )

2009-09-14 @ 12:29:32
Postat av: kattis

Tittade en gång till? Är Lisa en jobbarkompis eller

jobbade hon i butiken???

Kattis

2009-09-14 @ 12:34:03
Postat av: Titti

Hon jobbade i butiken, är det din kusin??? Va kul, jättemysig butik!!!

2009-09-14 @ 15:35:54
Postat av: Anki

Kul att se er after work live! Verkar ha varit en helmysig kväll!

2009-09-15 @ 19:49:57
URL: http://undertoppluvan.blogspot.com
Postat av: Materielltjej

Underbart tips! Vi hänger i Jonsered ganska ofta så jag får ta mig en titt över dit

2009-10-08 @ 16:49:41
URL: http://materielltjej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0