Efter ett lååååångt blogguppehåll!!!

Tänker jag nu visa den nyinköpta lilla sommarstugan!
Och den behöver renoveras.... ganska mycket faktiskt. Men det är bara kul, att få sätta sin egen prägel på inredningen. Det är ju som bekant något som jag verkligen gillar.


Så här såg det ut när vi tittade på stugan för fösta gången. Totalt igenvuxet.



Här började det klia ordentligt i renoveringsfingrarna. Tänk om vi får köpa det!!!



Och det fick vi! Köket behöver massor av vit färg.






Här har jag hunnit få på lite vit färg på träväggen. Jag har målat tre lager med vit färg men måste nog måla ett lager till.....



Men visst blir det fint med vitt.




Här är varadgsrummet. Behövs också massor av vit färg!!! Jag fick nästan ångest när jag kom in i det här mörka rummet.






Otroligt vad vit färg kan göra för ett rum.












Nu är det bara att pynta och fixa vidare. Gelly är ju en självklarhet på sommaren!!




Altanen har fått nya utemöbler.





Frukostplatsen med hästar som närmsta grannar.


Slutligen, utedasset!

Många fler foton kommer det att bli under renoveringens gång.... Friggan med fem sängplatser har jag inte ens börjat renovera eller fota. Men som tröst, vi har bara haft stugan i snart två veckor.
Jag STORTRIVS!!!!!!



Kommentarer
Postat av: LeiaMia

Å vad kul att få se!!! Och sån mysig stuga och så fint ni gör det!!! Jag gillar de röda köksstolarna oxå! Vi kommer och hälsar på såfort vi bara kan...

2011-07-01 @ 12:19:59
URL: http://leiamia.blogg.se/
Postat av: Eva-Lena

Vilken fin liten stuga. Kommer följa renoveringen med spänning.

Ha en trevlig sommar

Kram

2011-07-02 @ 08:44:12
URL: http://www.evalena.wordpress.com
Postat av: Anonym

vad är det mot öland??? även om det ser jättemysigt ut. hur länge sedan är det ni köpte det? glöm inte att bara njuta av den vackra omgivningen, renovera hinner ni göra iallafall. hur långt har ni till stugan? har ni hittat stugan nära havet som ni önskade? det jag har sett av bilderna så verkar den vara jättemysig och när ni satt er egen prägel på tror jag den blir toppen

kram marita

jag hoppas ni får tid över så att vi kan ses på öland

2011-07-06 @ 22:47:58
Postat av: Kattis

Vad kul!!!

Jag sa att jag måste kolla vad du har hittat på nu när du är ledig.Trodde kanske att du bytt färg på en vägg eller så. Men det här var mycket roligare. Så mysigt och jag gillar också dom röda stolarna...

Var ligger stugan?

Sommar kramar kattis

2011-07-07 @ 18:06:00
Postat av: Cattis Alleborg

Härligt!

Ser riktigt mysigt ut o jag förstår det kliar i fingrarna, kul när det blir så fint när man fixar!!!

Ha en skön sommar i er fina stuga:))

2011-07-10 @ 20:07:30
URL: http://alleborgens.se
Postat av: Hanna & Benny

Vilken fin stuga och vilken härlig idyll! Det ska bli riktigt spännande att få se den i verkligheten. Kramar från oss!

2011-07-10 @ 23:18:25
Postat av: Tina

Hej Titti

Vad kul att du hittade till mig via Nille antar jag...så ja kunde hitta till dig.. :) Ert torp kommer bli superfint ser det ut som och lastpalls-loungen kommer ni kunna njuta mycket i! Kram Tina

2011-07-11 @ 21:30:37
URL: http://anno1923.blogspot.com
Postat av: Titti

TACK alla för härliga kommentarer!! Nu blir jag jätteinspirerad att fortsätta göra inlägg!! KRAAAAM till er alla!!

2011-07-13 @ 09:49:23
Postat av: Titti

Marita! Vi har ca 50 min från Öjersjö till Lyckorna, Öland e säkert jääääätefint, jag var där typ 1976 då var det nyckelpigeinvation, vi kommer gärna och hälsar på er! Och det blir lätt att man vill renovera hela tiden... men det ebbar nog ut....

Ha en skön sommar!!!!

2011-07-13 @ 21:58:52
Postat av: Titti

Marita! Vi har ca 50 min från Öjersjö till Lyckorna, Öland e säkert jääääätefint, jag var där typ 1976 då var det nyckelpigeinvation, vi kommer gärna och hälsar på er! Och det blir lätt att man vill renovera hela tiden... men det ebbar nog ut....

Ha en skön sommar!!!!

2011-07-13 @ 21:59:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0